Jezus lijdt opnieuw.

Beste vriend,
 
Heel veel mensen zien God, als ze al geloven dat Hij bestaat, als een fossiel uit een ver verleden, of op zijn best een opperwezen, dat vanaf Zijn Hoge positie in de hemel de aarde en alles wat er op leeft aanstuurt.
Als je, zoals de Witte Ridders, gelooft in de tegenwoordigheid van Jezus zelf in het stukje brood na de consecratie dan wordt het al een stuk levendiger.
Als je het stukje brood (de Heilige Hostie) eet, dan komt Jezus echt in jou.
Hij is dan bij jou.
Hij voedt je en Hij geeft je kracht.
Als we leven in de wetenschap dat Jezus, God zelf, naast ons staat en liefdevol over onze schouder meekijkt en als we dan tegelijkertijd beseffen dat Hij een onvoorstelbaar pijnlijke dood aan het Kruis gestorven is voor jou, ja ook voor jou, dan zou je Hem nooit meer pijn willen doen.
Omdat God weet dat de mensen zwak zijn en zich makkelijk overgeven aan de verleidingen van het kwaad, heeft God ons de Tien geboden (richtlijnen) meegegeven.
De Tien Geboden zijn niet, zoals zo vaak gedacht wordt, geboden in de zin van je moet, nee het zijn liefdevolle richtlijnen die leiden op jouw pad naar het Eeuwig Leven.
Nu je weet dat God zo dichtbij is, kun je ook begrijpen dat Hij opnieuw lijdt als Hij ziet hoe de mensen met zijn schepping omgaan.
Erger nog hoe zaken die God een gruwel zijn omgedraaid worden en tot norm, (normaal) worden gemaakt.
Beste vriend, het is niet normaal dat een zwangere vrouw zich laat aborteren, omdat ze zich in een hele moeilijke privé situatie bevindt.
Het is niet normaal dat mensen het van God gekregen leven in eigen hand nemen en het leven voortijdig be-eindigen, nee het is niet normaal dat mensen van hetzelfde geslacht een huwelijk aangaan, nee, het is niet normaal, dat een man zich verlekkert aan een andere vrouw, of een vrouw aan een andere man, terwijl zij getrouwd zijn.
Nee, het is niet normaal dat via de tv mannen en vrouwen aan verleidingen blootgesteld worden, nee het is niet normaal, dat jonge kinderen geleerd wordt, dat sex een product is en niets met Liefde te maken heeft, het is niet normaal dat, vult u zelf verder maar in.
De mens heeft zich inmiddels aangeleerd alles om te draaien.
Alles wat kan, mag ook en alles wat kan, moet ook en alles wat we willen, wordt mogelijk gemaakt zonder echt na te denken over de waarden van respect en Liefde voor het leven.
Wij hebben ons zelf tot God gekroond en daarmee Mijn beste vrienden slaan wij, iedere keer als wij moedwillig tegen Gods Geboden handelen, eigenhandig een spijker in Jezus handen.
 
In het teken van het Kruis ligt de overwinning,
 
Namens de Witte Ridders,
 
Paulus.